Maria Zigova uit de Geraniumstraat blikt boos en blij tegelijk terug op de renovatie van haar huis. Haar adres is een van de 38 waar de pittige renovatie net achter de rug is. “Ik ben 100% tevreden met resultaat!”, zegt Maria. “Iedereen die ik in de straat spreek is blij met de renovatie en de isolatie. “Maar in het begin van de renovatie was het een drama”, zucht ze. “Ik ben zó boos geweest. Ik geef je één voorbeeld”, zegt Maria. “De vakmannen kwamen mijn huis binnen met de korte mededeling dat ze op de kamers boven gaten gingen boren voor de ventilatiekanalen. Daar hield hun communicatie met mij op. Prima, zeg ik, ga jullie gang. Maar als ik ’s avonds in mijn slaapkamer kom, tref ik een kamer en bed onder het stof en de rommel aan. Waarom ruim je na het werk je eigen rotzooi niet op?”.
Ruim alsjeblieft je rommel op!
“Ik denk dat de aannemer meer klachten heeft gekregen”, meent Maria. “Daardoor is de uitvoering verbeterd. De vakmannen vertellen nu goed wat ze gaan doen en wat dit betekent”.
Tips voor aannemer en Plavei
Maria heeft een tip voor de vakmannen: “Het is eigenlijk heel simpel: Bel netjes aan bij ons. Vertel wat je komt doen. Vertel wat ik eraan kan doen om stof en rommel te beperken. Ruim vervolgens alle rommel die je maakt op. Vertel als je weer gaat. En als laatste, sluit netjes de deur. Zo moeilijk is het niet. Een tip voor Plavei heeft Maria ook: “houd het werk goed in de gaten”.